Dagboek

Ga naar:

Playa de la Rada

Gisteren

Vanochtend hadden we de wekker om half 9 gezet. Zonde om op vakantie lang op bed te blijven liggen, zeker met zulk mooi weer. Rond 7 uur ook al wakker geweest maar toch weer in slaap gevallen. Ideaal omdat er rolluiken voor het raam zitten dus het is goed donker in de slaapkamer. Op zich hebben we wel goed geslapen, maar de motor van de airco naast onze kamer maakt echt zo’n ontzettende herrie als die aanslaat. Dat je daar iedere keer wakker van schrikt. Niet echt fijn. Volgens mij is dat ieder uur. Vannacht kijken of we kunnen slapen zonder airco zodat we die herrie net meer hebben.

Om half 10 heeft mama toch maar Fleur wakker gemaakt die nog heerlijk lag te slapen. Jochem was toen al wakker. Je hadden allebei lekker geslapen. We hebben om 10 uur lekker buiten ontbeten. De temperatuur was echt heerlijk. De tafel staat lekker in de schaduw dus zo konden we rustig opstarten. We konden nu pas de tuin en het terras pas goed zien. Het is een grote tuin met terras, 4 zonnebedden, kraantje op evt voeten om te spoelen. Uitzicht in de verte op Gibraltar. En zelfs Marokko zie je in de verte.

We hebben vanochtend eerst uitgebreid boodschappen gedaan bij Lidl en Mercadona. Het is toch even zoeken naar alles. Maar lag leve de google Translate app! We waren pas rond 13 uur weer terug. Alles opgeruimd en gelijk ff gegeten. Eindelijk waren we allemaal toch nog best gaar van gisteren

We zijn om half 3 richting strand Estepona gegaan. Klein kwartiertje rijden vanaf het appartement. Het was echt heerlijk op strand, er stond een heerlijk windje! Water temperatuur was wel ff wennen maar we zijn het zwembad thuis van zo’n 30 graden gewend dus we zijn best wel verwend. Eenmaal er doorheen is het wel weer te doen.

Om kwart voor 7 zijn we terug richting de auto gedaan. We hebben ons daar om gekleed en zijn daarna over de promenade gaan lopen waar allemaal kraampjes stonden. Het was er echt gezellig. Ondertussen gelijk gekeken waar we even een hapje konden eten. We hebben bij een restaurant gegeten op de boulevard waar het terras op het strand was. Heerlijk gegeten! Voordat we terug naar het appartement gingen zijn we nog even langs de Carrefour om strandstoelen te halen want mama kan echt niet normaal liggen of zitten op een handdoek in het zand. Rond 10 uur terug in het appartement. Jullie zijn nog even op geweest en zijn tegen half 11 naar bed gegaan. Wij een uurtje later.

op vakantie

17 augustus 2022

De wekker stond vanochtend al om 7 uur, want papa had tot en met gisteren nog gewerkt. En alle koffers moesten nog ingepakt worden. Ook moest papa nog het zeil op het zwembad doen. En uitgerekend vandaag was het was regenachtig en nat buiten. Maar dat ging gelukkig net tussen de buitjes door. Het was uiteindelijk nog best een race tegen de klok. Jullie hadden eigenlijk alle spullen al grotendeels gesorteerd en klaar gelegd. Maar papa en mama moesten alles nog doen. Op het laatst hadden we nog pech met koffer van jullie, er brak iets af waardoor deze niet meer dicht kon. Dus is papa nog snel om een andere koffer bij opa en oma gegaan en konden we alles overladen. Alleen was die koffer net wat kleiner en kregen we die koffer niet gelijk goed dicht. Uiteindelijk zijn we om 12.05 uur vertrokken richting Rotterdam. Onderweg hadden we echt alleen maar regen. Ook nog even wat vertraging door drukte en dan zit je toch niet lekker. We waren allemaal in korte broek en moesten nog wel een kleine 10 minuten lopen vanaf de parkeerplaats met de koffers in de regen richting het vliegveld indecision Gelukkig was het niet koud.

Op Rotterdam airport ging het eigenlijk allemaal heel vlot. We konden onze koffers zelf inchecken. Daarna richting de douane waar we hooguit een kwartier gestaan hebben. Ideaal een kleiner vliegveld! Ik denk dat we rond 14.15 uur bij de douane waren. Jullie vinden dat toch altijd een beetje spannend. Nu ging het gelukkig goed. Wel moest onze handbagage extra gecheckt worden, de tas van mama maar die werd na een extra check goed gekeurd. Papa z'n tas moest wel leeg gehaald worden. Ze kregen melding van de laptop, er werd gekeken naar drugs met een camera. En ook moest papa weer een keer gefouilleerd worden. Daarna was het gelukkig goed. Tja... dan ben je rond half 3 goed en wel binnen en moet je wachten tot 10 over 4. Dat is dan weer een beetje een nadeel van een klein vliegveld als er maar 1 winkel is. We zijn daar ff wezen kijken, hebben wat gegeten en een half uur van tevoren werd er rond geroepen dat we aan boord mochten. En niet zoals gepland met een transavia toestel maar een KLM toestel. Fleur jij had het nog nooit meegemaakt dat we zo naar buiten konden lopen en via de trap het toestel in moesten. Via Schiphol ga je altijd via een slurf naar binnen.

We gingen echt netjes op tijd de lucht in. We zijn volgens de planning om 16.10 uur vertrokken. De geplande vluchttijd bedroeg 2,5 uur. Nog geen 5 minuten later waren we al de lucht in. Ook weer een voordeel van klein vliegveld dat er geen hele wachtrij is met aankomende of vertrekkende toestellen. En eigenlijk vliegt die 2,5 uur echt voorbij. Fleur jij zat naast mama, jij uiteraard bij het raam en we hebben eigenlijk best een tijd samen gepuzzeld. Jochem zat in de rij naast ons met papa, ook Jochem zat bij het raam. Tegen half 7 werd de daling al ingezet en om 18.40 uur zijn we geland. Het was op dat moment nog 26 graden. Heerlijk!

Gelukkig hadden we de koffers vrij snel. Daarna was het weer even zoeken voor de huurauto. Mama wist nog dat het vorige keer 3 jaar geleden ook zo was. Toen hadden we ook even moeten zoeken en gingen we verkeerd. Nu liepen we uiteraard ook weer verkeerd 🙈 Daardoor waren we wel wat tijd kwijt. We zaten om 19.40 uur in de shuttlebus op weg naar onze huurauto. Daar zijn we ook wel bijna een half uur kwijt geweest aan wachten omdat er meerdere mensen voor ons waren. We kregen een grijze Opel Astra toe gewezen.

Het was uiteindelijk al 20.20 uur toen we vertrokken met de Opel Astra richting het appartement. Google maps gaf 50 minuten aan qua reistijd. Maar we moesten wel een stop maken want we hadden niets geen water voor in het appartement en dat is niet handig want het leidingwater kan je niet drinken. Dus tussendoor bij een aldi gestopt en wat water gehaald, wat te eten van broodjes voor jullie voor morgen en voor als we in het appartement zijn. En voor ons al Griekse yoghurt en kaas. De rest halen we morgen wel. De auto was tenslotte al helemaal afgeladen met de 3 koffers. Twee koffers achterin en eentje tussen jullie in. En onze handbagage en dan nu nog de boodschappen erbij. surprise Er kon echt niets meer bij.

We waren om 22.30 uur eindelijk bij de receptie om in te checken. Uiteraard waren we nog een paar keer verkeerd gereden. Nooit fijn in het donker te rijden in de vreemde. En ook in een vreemde auto. En niets geen uitzicht te zien waar je bent. We zitten in appartement 605, blok 6 op de tweede etage. We hebben gelijk even rond gekeken… Wow wat een ruimte!! Voor jullie beiden een eigen slaapkamer met 2 eenpersoons bedden. Fleur heeft zelfs nog een badkamer in haar kamer. Wij hebben een tweepersoonsbed en ook een flinke badkamer erbij. Jochem heeft ook een aparte badkamer alleen niet bij zijn kamer, maar schuin tegenover. Ruime keuken, aparte washok, ruime hal en de kamer is ook zeker niet klein. Nog een terras maar dat konden we vanavond niet meer zo goed zien

Mama heeft gelijk water in de waterkoker gedaan zodat jullie noedels konden eten, even wat warms en zouts na een lange dag. Was wel al kwart voor 11 ‘s avonds maar het ging er zeker in. Ook wij hebben nog wat gegeten. Mama heeft een deel uitgepakt en geïnstalleerd in de keuken en badkamer. De rest laten we lekker in de koffer zitten en pakken we als we het nodig hebben. Jullie zijn om half 12 gaan douchen en daarna naar bed gegaan. Uhm… tenminste dat was de bedoeling. Maar om kwart voor 12 toen Fleur en Jochem gedoucht hadden en mama onder de douche stond ging het brandalarm af ergens vlakbij. Dus papa en Jochem gelijk naar buiten om te kijken. Duurde wel zeker een kwartier! Uiteindelijk de receptie gebeld en ze waren er mee bezig. Vrij snel er na was het gelukkig weer stil. Je zal maar op bed liggen en zo gewekt worden. 😱 Je schrikt je rot! Fleur kwam ook al in paniek haar kamer uit want die dacht gelijk aan een bosbrand natuurlijk omdat het steeds zoveel in het nieuws is. Na twaalven was alles gelukkig weer rustig en konden we allemaal na een lange reisdag lekker gaan slapen.

uitslag papa

15 augustus 2022

Na diverse onderzoeken 2 weken geleden en nog een keer een hartfilmpje vanochtend, werd papa eind de middag gebeld door de cardioloog. De nucleaire onderzoeken in rust en met inspanning waren beiden goed, daar waren niet echt bijzonderheden op te zien. Maar het hartfilmpje blijft helaas nog wel afwijkingen vertonen, ook vandaag weer. En ook zijn bloeddruk was nog te hoog. Dat betekent in elk geval dat het geen klein hartinfarct is geweest en dat er geen vernauwingen zijn dus dat is super goed nieuws. Maar wat wat het dan wel?? Gelukkig blijven ze nog verder kijken omdat de hartfilmpjes afwijkingen blijven geven. Waar in het begin al gelijk van gesproken is dat het ook erfelijk kan zijn omdat Opa ook hartproblemen heeft, eerst een pacemaker gekregen voor hartrtitme storrnissen en later zelfs een open hart operatie. Als het erfelijk is dan spreek je van het brugada syndroom. Nu gaan ze kijken of het inderdaad dat syndroom is of dat het syndroom uitgesloten kan worden. Papa krijgt een oproep voor een korte opname van een dagdeel en krijgt dan infuus met medicijnen waardoor kenmerken van het brugada syndroom zichtbaar worden, een zogenaamde provocatietest. Dus voor nu in elk geval goed nieuws en wordt dus nog vervolgd. Afgelopen tijd is het ook best goed gegaan, met een paar uitzonderingen. Met drukte in de bakkerij en met weinig slaap voelt hij wel weer het benauwende gevoel op zijn borst.

op Dodo rijden

04 augustus 2022

De laatste week voor de vakantie mocht je ook ineens weer een keer op Belle rijden en vandaag ook weer een keer op Dodo. Je was helemaal blij. Vanwege de vakantie staan ze op de wei en moesten we ze voor de les eerst nog halen. Je had daardoor niet veel tijd om nog te poetsen. Je hebben heerlijk buiten gereden. Ondanks dat het al lang geleden is dat je op Dodo had gereden, was je niet onzeker. Integendeel mama vond dat het echt super goed ging. Terwijl je op Dodo altijd wel wat extra moet werken en sturen maar het ging goed. Ook het galopperen, je was helemaal in je nopjes. Na de les mochten ze eerst weer even lekker rollen in de bak en degene die flink bezweet waren mochten nog afgespoeld worden. Dodo reed nog mee in een latere les dus die mocht je terug zetten op stal.

Fleur 10 jaar

31 juli 2022

Vandaag dan echt jou verjaardag Fleur.... vandaag word je dan echt 10 jaar! En ben je dus officieel een tiener. Mama was al op tijd wakker maar iedereen sliep nog in huis dus mama heeft het nog tot ongeveer 9 uur in bed uitgehouden, toen was mama helemaal brak en wilde er echt uit. Papa werd toen ook wakker. We hebben ons stilletjes omgekleed en zijn naar beneden gegaan. Klein half uurtje later kwam ook Jochem naar beneden en zei toen dat Fleur ook wakker was dus zijn we gelijk met cadeautjes naar boven gegaan. Je hebt  dan toch lekker tot 10 uur geslapen en dus het klokje rond geslapen. Als we je hadden laten liggen was je misschien nog wel verder gaan slapen. Maar ook zo zonde van je verjaardag. We hebben je cadeautjes op bed gegeven; 2 mouwloze turnpakjes, wedstrijd dekje voor paardrijden, paardenhanddoek en een setje paardrijkleding. Mama heeft je ontbijtje klaar gemaakt, een eierkoek met aardbeien erop en bolusbrood. We hebben je voor de rest van de dag maar lekker een beetje laten doen.

Half de middag kwam er ook visite voor je verjaardag. Ondanks de drukke week die je hebt gehad wilde jezelf toch het liefst vandaag je verjaardag vieren. Anders zou het pas het laatste weekend van de vakantie zijn en dat vond je te lang duren wat mama helemaal begrijpt. Het gebeurt eigenlijk zelden dat je op je verjaardag zelf je verjaardag kunt vieren, vaak zijn we met vakantie. Of ben je half de week jarig of zijn er veel mensen met vakantie dat we het later pas vieren dus wat is er dan leuker dan het op de dag zelf te vieren. Nu was alleen Tante Martina met vakantie. Jammer genoeg was Nehamia er niet bij die was bij haar vader. Maar Nina was er ook dus daar heb je mee gespeeld en af en toe kwamen Elise en Maegan ook langs bij jullie. Je bent weer goed verwend. Je wilde alleen geld hebben zodat je wat groters voor de paarden kon kopen. Misschien dat we nog een keer naar Epplejeck kunnen gaan shoppen met z'n tweetjes. We hebben ter afsluiting met z'n allen een broodje hamburger gegeten. Het was een gezellige dag. En mama staat er van te kijken dat je het heel de dag zo goed vol hebt gehouden. Toen iedereen weg was, kakte je wel in en ben je rond half 9 naar bed gegaan.