Dagboek

Ga naar:

bosrit

03 september 2022

Al meerdere keren hadden ze van de manege een bosrit georganiseerd en iedere keer hadden wij wat anders gepland. Woensdag waren we nog maar net thuis van vakantie toen mama bij een van de manage meiden op facebook het bericht gedeeld zag dat er vandaag weer een bosrit was en er nog enkele plekken vrij waren. Mama heeft nog eerst gecheckt of je wel wilde maar eigenlijk wist mama het antwoord al. wink Dus mama heeft snel een bericht gedaan naar Marleen en je kon er gelukkig bij! Vlak voor de vakantie had je natuurlijk al een strandrit gehad bij manege de IJslander en nu dan ook nog een bosrit van 2 uur. Je had er helemaal zin in. Je wilde toch wel graag weten of wie je dan zou mogen rijden. Je kwam helemaal blij naar buiten want je mocht op Belle. Je hebt in de les al wat vaker op Belle gereden maar met zo'n lange rit of een buitenrit nog nooit. De paarden stonden nog op de wei omdat het nog vakantie is dus moesten we de pony's eerst van de wei halen net als met de les in de vakantie. Je had gisteren van je verjaardagscentjes een halstertouw gekocht bij de Kroo die je nu gelijk kon gebruiken. Ook had je een dekje gekocht, die hadden we niet mee omdat we op de fiets waren maar eigenlijk had je die vandaag wel goed kunnen gebruiken.

Om 12 uur zijn je vertrokken. Je bent echt met een bigsmile vertrokken en de zenuwen die je voorheen weleens kon hebben, lijken helemaal verdwenen. Je rijdt nu veel zelfverzekerder ook als je op een voor jou onbekende pony's mag rijden. Jij reed als laatste van de groep. Er reden toch wel zeker 10 paarden mee. Mama heeft gezegd dat je er vooral lekker van moest genieten en dat ging je zeker doen! Tegen 2 uur stond mama je alweer op te wachten. Papa is met Jochem lekker gaan karten, dat had hij nog tegoed van zijn verjaardag. Je keek alleen niet blij toen je terug was. En Lisanne zei dat ik je vast niet terug zou kennen. Dus mama dacht gelijk... oh jee je bent toch niet gevallen. surprise Maar toen mama je zag begreep ik het... het is momenteel nogal droog op de ruiterpaden en je reed achteraan en op een kleine pony dus jij ving letterlijk alle stof op dus je was zo wat een zwarte pietje oftewel een stofpietje. Je reactie was dan ook gelijk... ik wil het er niet meer over hebben. indecisionsurprise Gelukkig had een van de moeder natte doekjes mee zo kon je het ergste van je gezicht poetsen. Het leek gewoon of je hele zware mascara op had joh! Na het afzadelen hebben we even je gezicht opgefrist bij de wasbak. Letterlijk overal liep er zwart druppels over je wangen.... uit je ogen, neus, je haargrens. Maar je had volop genoten! En dat was het belangrijkste. Dat stof in je gezicht is minder leuk, maar kunnen we er in de douche zo afspoelen. Ook Belle mocht je even lekker afspoelen want ook die was nogal stoffig. Mama heeft het zadel ook afgestoft want die was meer grijs dan zwart. Ook je kleding was lekker stoffig maar dat heeft mama thuis ook gelijk in de was gedaan. Nadat alle pony's schoon gespoeld waren hebben we ze weer terug naar de wei gebracht. Terug naar huis op de fiets had je wel een beetje last van zere billen en je was toch best wel moe. Maar dat mag ook, het is toch best intensief en het was ook behoorlijk warm. Thuis ben je gelijk de douche in gegaan. Maar dit was echt zo genieten voor je! En je was heel blij met Belle. Ze ging af en toe echt hard zei je. Zeker met springen want op het laatst zijn je nog bij het springveldje geweest. Maar ook als er een beetje teveel afstand kwam tussen je voorganger dan ging ze echt in ren galop. Over 2 weken gaan ze nog een keer. Dan kijken we even of je tegen die tijd nog een keer wilt

weer naar huis

31 augustus 2022

Helaas zit ons vakantie er weer op en gingen we vandaag weer richting huis. Onze vlucht ging om 11.35 uur. We hebben vanochtend de wekker om 6 uur gezet, zodat we eerst zelf rustig wakker konden worden. Daarna hebben we bij jullie de deuren open gedaan. We hebben de laatste dingen nog in de koffer gedaan en we hebben nog even wat gegeten. Even een bezem door het appartement gehaald want werkelijk waar overal lag zand. Om kwart over 7 hebben we de deur van het appartement achter ons dicht gegaan en hebben we de sleutels ingeleverd bij de receptie. Denk dat we rond half 8 vertrokken vanuit Benahavis richting het autoverhuurbedrijf. Uiteraard waren we veel te vroeg op het vliegveld, want de balie gaat eigenlijk altijd pas 2 uur van tevoren open. Maar liever te vroeg, dan te laat. Je kan altijd iets tegen hebben onderweg. Alleen nu moesten we wel een uur wachten voordat de balie open ging. Eigenlijk ging alles heel vlot en we waren zo door de douane heen. We hebben op het vliegveld wat gegeten en water gehaald voor in het vliegveld en rond 11 uur konden we al het vliegtuig in. 11.40 uur gingen we de lucht in. Het was wederom een vlucht van 2,5 uur en die tijd gaat echt snel. Jochem en papa hebben een film gekeken. Mama en Fleur hebben een beetje puzzels gedaan en muziek geluisterd. Om 2 uur zijn we geland op Rotterdam airport, het was geen fijne landing. Vanaf een half uur voor de landing voelde je het toestel al steeds een beetje heen en weer gaan en het laatste deel was het helemaal erg. Je werd er gewoon misselijk van. Ideaal dat het een klein vliegveld is want je komt gelijk bij de bagageband binnen en de koffers zijn er ook vrij snel. Heerlijk weer om in onze eigen vertrouwde auto te rijden. We zijn om kwart over 3 vertrokken en in Vlissingen gelijk nog spullen gehaald voor het eten. Om kwart over 5 waren we heerlijk thuis. Heerlijk weer normaal eten en lekker thuis. Het is fijn om weg te zijn maar ook weer oh zo lekker om in je eigen vertrouwde huis en omgeving te zijn. Home sweet home! heart

We hebben echt een heerlijke vakantie gehad. Bijna 2 volle weken hebben we prachtig weer gehad, behalve de 2 laatste dagen dan maar de temperatuur was nog wel goed. We hebben volop genoten en vooral heerlijk op het strand, we zijn weer heerlijk uitgerust. Het was heerlijk om na 3 jaar weer heerlijk naar een warm vakantieland te kunnen. Heel anders dan de afgelopen 2 jaren, ook waren dat hele mooie en fijne vakanties. Beide dingen zijn goed bevallen en heel anders qua indeling. Qua corona hebben we weinig mee gekregen. In Spanje hebben we weinig van corona gemerkt. Sowieso zijn we zelf altijd op onze hoede, als je bv in een rij moet wachten ofzo maar dat vinden we zelf nooit prettig om bovenop andere mensen te staan. We zijn goed voorbereid weg gegaan, we hadden zelf mondkapjes en zelftesten mee genomen. Maar werkelijk nergens was het verplicht om mondkapjes te dragen. Zelfs niet in het vliegtuig. Ondanks dat vooral mama er toch wel tegenop keek na 2 jaar corona en niet vliegen, is het reuze meegevallen. We hebben echt voor de volle honderd procent kunnen genieten! Zo fijn. Voor volgend jaar kijken we tegen die tijd wel weer wat het gaat worden.

laatste dagje

30 augustus 2022

We hebben een heerlijke nacht gehad. Wel wakker van het bouwverkeer rond 7 uur maar daarna toch nog een uurtje geslapen. Om 8 uur stond de wekker. Melding op m’n telefoon dat we online konden inchecken voor morgen dus dat maar gelijk gedaan. Al wat spullen opgeruimd in de koffer en nog een laatste was gedraaid met kleding. Het zag er vandaag gelukkig weer beter uit dan gisteren, nog wel bewolkt maar hele lichte bewolking. Kwart over 9 lekker buiten ontbeten. Het was al goed warm buiten, maar wel heel vochtig en klam. We hadden goede hoop dat de bewolking wel weg zou gaan.

Vandaag nog een keer naar het strand van gisteren. Het was gelukkig warmer dan gisteren. De zee zag er wel heel kalm uit maar vaak komen de golven pas half de middag. Jullie hebben voor een uurtje een sup gehuurd. Dat wilden je al steeds en nu de zee vrij rustig was, was het ideaal om te proberen. Je hadden de grootste lol met z’n tweetjes. Maar het viel toch best wel tegen om te blijven staan 🙈 Half 2 kwam de zon er goed door en was het echt ineens heet. Maar helaas was het ook maar voor even. Half uurtje later ook weer wat spetters om kwart over 2 en dat bleef het steeds een beetje doen. Meer spetters dan gisteren. Half 4 zijn we weg gegaan omdat het ook harder ging waaien en bleef flink spetteren. Het was gewoon koud. Jammer op onze laatste dag. 😬 We vonden het nog te vroeg om terug naar appartement te gaan dus zijn we naar het centrum van Marbella gegaan om daar rond te lopen. Gekeken bij nog 2 jachthavens maar die waren kleiner en daar lagen geen luxe jachten zoals bij Puerto Banus. Er was minder te zien. Je kon er wel goed wandelen want achter de stranden lag een boulevard en die was nog lang ook. Wel gezellig ook met overal kleine winkeltjes, van die kleine stalletjes en volop horeca. Echte winkels waren daar niet zo heel veel te vinden. Het was tijdens het lopen echt zo benauwd. Echt raar weer vandaag. Niet fijn als er dan ook overal net rokers lopen en er van die bbq dingen op het strand staan om vis te bakken op hout. Die dingen zijn ook echt vreselijk. Met die hoge luchtvochtigheid heb je van beiden veel meer last.

Om half 7 eten hebben we afsluitend heerlijk gegeten bij een restaurant aan de boulevard. Daarna zijn we terug gereden richting het appartement. Gelijk croissantjes voor morgenochtend alvast gehaald voor jullie want de winkels zijn nog niet open als we vertrekken. Dan hebben je in elk geval iets gegeten. In het appartement zijn we gelijk alles op gaan ruimen en in gaan pakken in de koffers en handbagage. Strandtassen leeg gemaakt. Jullie doken gelijk op je kamer met telefoon. Niet handig ook jullie moesten je tassen inpakken. 😡 En een beetje hulp van jullie en meedenken is ook wel fijn. Zo was jij Jochem zo slim om geen schone kleding voor morgen te pakken dus moesten we de koffer weer terug openmaken. We zijn om half 11 naar bed gegaan want de wekker staat morgen toch om 6 uur

regen en onweer

29 augustus 2022

Het was een lange onrustige nacht. Het heeft vanaf dat we gisteravond naar bed gingen rond 12 uur geonweerd tot zeker 4 uur vannacht. Het was gisteravond ook echt heel benauwd. Mama had de handdoeken en zwemgoed nog buiten gehangen toen we rond kwart voor 10 thuis waren. Het stopte rond 4 uur met wat regen en daarna was het klaar. Het waren geen harde klappen maar continu gerommel achter elkaar. Mama kon er gewoon niet van slapen. 😬 Rond kwart over 7 werd mama weer wakker van het bouwverkeer en ook toen klonk er alweer onweer. En dat kwam steeds dichterbij. Vervolgens wat regen en het was weer weg. Half 10 wel buiten ontbeten, want het was wel heerlijk buiten. We hoorden alleen in de verte nog wat gerommel. Later toch weer onweer dichtbij en zelfs een flinke regenbui. Daarna bleef het flink door regenen en donderen dus zijn we maar alvast naar de Lidl gegaan. Broodjes voor jullie en gelijk avondeten uitgezocht, dan hebben we dat maar alvast binnen. Nog een extra wasje gedraaid. En pas rond 13 uur zijn we vertrokken richting het strand toen de lucht wat lichter werd. Maar het was nog steeds bewolkt. Wel voelde je steeds meer de zon er door branden.

We waren rond kwart voor 2 op het strand in Marbella, Playa Real de Zoragoza. Daar vonden we het van de week erg fijn. Wat een rust was het daar, er zat echt bijna niemand op het strand. Heerlijk! Helaas hadden we wel een paar keer spetters maar geen buien meer. Wel hebben we 2x getwijfeld om op te stappen vanwege de regen en het gerommel in de bergen achter ons.. Het zonnetje was er eigenlijk continu die brandde door de wolkenlaag heen. Half 5 weer meer bewolking en af en toe gerommel en later ook een klein buitje. Toch ondanks dat was de temperatuur heerlijk op het strand. Jullie hebben je prima vermaakt. Jullie zijn volop in het water geweest. Papa en mama nu wat minder. Vooral de golven vinden jullie hier helemaal geweldig. Je duiken er gewoon in, ook met de zwemband. Laatste spetters rond kwart over 5, daarna kwam de zon eindelijk goed door en was het uiteindelijk nog heerlijk! Hopelijk morgen nog wel een dagje stralend weer. We zijn pas om half 8 weg gegaan van het strand. Het was nog zo lekker na een dagje bewolking en regen dat we eigenlijk nog niet weg wilden. Morgen dan nog maar een dagje hierheen.

Normaal zouden we echt niet met dit weer op het strand zitten. Maar je kan voor de rest zo weinig andere dingen doen met regen. Bovendien de temperatuur was wel gewoon goed. Het was gewoon 30 graden en de gevoelstemperatuur was zo'n 35 graden. Het was echt heel benauwd. Bioscoop heb je allemaal Spaans gesproken films en geen ondertiteling in het Engels. Karten is allemaal buiten. Shoppen had gekund maar toen we richting het strand gingen stonden er zelfs file bij het grote overdekte winkelcentrum in Marbella waar wij op een avond een keer heen zijn geweest.

We waren rond half 9 thuis. Mama heeft gelijk de handdoeken nog maar een keer in de wasmachine gedaan. Die worden zo snel plakkerig van de combi zout water en zonnebrand. Het wasje van vanochtend was weer droog gewapperd op het terras dus dat kon opgevouwen terug de koffer in. Papa heeft het eten klaar gemaakt. Het was pas tegen 9 uur dat we gingen eten. Maar nu kan dat nog. Voor de televisie hoeven we het niet te doen. Want er zijn niets geen Nederlandse zenders dus dan is het ook helemaal niet erg om later te eten. Plus de warmte is ook best vermoeiend. We hebben gelukkig wel overal airco in het appartement. Alleen ‘s nachts gaat deze uit omdat dat ding naast onze slaapkamer staat en echt mega vele herrie maakt.

Karten, strand en Marbella

28 augustus 2022

Om kwart over 7 schrok mama wakker. Mama had heel vast geslapen en moest naar de wc maar ik was nog zo duf dat ik steeds de verkeerde deur open deed 🙈 Niet van de badkamer maar richting de hal. Blijkt dat papa dat al veel vaker heeft gehad haha 🙈 Daarna zijn we niet meer terug gaan slapen want de wekker ging een half uur later en dan wordt je echt met hoofdpijn wakker. We zijn wel lekker nog even blijven liggen. Vanochtend was het weer flink bewolkt toen we wakker werden. Maar er stond weer amper wind met het ontbijten buiten, dus het was gewoon warm. Je zag wel de lucht steeds verder open trekken. De wolken gingen deels richting de bergen en naar het water maar dan ver weg voor ons.

Kwart voor 11 richting het strand gegaan maar eerst naar de Lidl. Poeh daar was het echt heel erg druk. Zelfs de parkeerplaats was helemaal vol. 😱 Dat hebben we nog nooit meegemaakt sinds we hier zijn. Ook de broodjes waren bijna allemaal op. 😱 Vandaag zijn we als verrassing voor jou Jochem voordat we naar het strand gingen richting de kartbaan gegaan. Je wist van niets maar zag op de routeplanner dat het korter rijden was dan anders en je zei steeds dat mama Google Maps niet goed ingesteld had. Ook toen je zag dat het eindpunt niet bij het strand was hihi. Wij konden ons lachen niet inhouden natuurlijk. Tot we het terrein op reden… jij helemaal blij natuurlijk. We waren er om 11.15 uur, maar je moesten een half uurtje wachten voordat je de baan op mochten. Voor jullie reed er nog iemand met een eigen kart dat vonden je natuurlijk wel heel interessant om bij te kijken. Jullie hadden 2 heats achter elkaar dus mochten 16 minuten achter elkaar rijden. Jochem krijgt ook steeds meer de smaak te pakken. We hoorde af en toe echt piepende remmen in de bocht bij jullie. Je hebben beiden genoten. Het lijkt maar kort 16 minuten, maar het is toch best intensief.

Daarna zijn we richting het strand gegaan, naar Playa del Cristo bij de baai in Estepona. Dat was nu het handigste omdat de kartbaan ook in Estepona zat. We kwamen het terrein op rijden en schrokken wel even van de hoeveelheid auto's die er stonden. Maar het zal wel grotendeels voor de jachthaven geweest zijn want richting het strand viel het weer mee met de auto's. Maar op het strand was het wel al druk zat en het werd nog steeds drukker. Je hebt dan echt weer hele families of vriendengroepen die met elkaar naar het strand gaan. En dan ook echt met 4 of 5 party tenten bij elkaar. 😱 Het was vandaag ook echt een hete dag, ondanks de lichte bewolking die wel wat bleef hangen. Het was ook echt te merken in de baai, ook daar was het erg druk. Iedereen wilde afkoelen in het water.

vanwege de flinke drukte en de warmte zijn we om half 6 vertrokken richting Marbella. Daar hebben we eerst heerlijk over de boulevard gewandeld. En daarna een strandtent opgezocht om te eten. Het was best een sjieke tent maar we hebben echt heerlijk gegeten en niet eens voor zo heel veel geld. We zijn daarna weer terug gegaan over de boulevard. Hebben weer gekeken bij de pier en vanaf daar naar de bootjes gekeken en nog wat foto's gemaakt. Gewacht tot de zon onder ging achter de berg, maar slaap was er teveel bewolking en was er dus niet echt een hele mooie lucht te zien. Vervolgens weer in de jachthaven zelf gelopen langs de dure winkels en kijken bij de auto's en jachten. Het was minder druk dan van de week maar er liep nog genoeg volk. Papa en Jochem hebben vooral naar de gave dure auto's gekeken. En we hebben vol verwondering gekeken bij de grote jachten die op de laatste rij liggen. Waar mensen op zaten en waar je nu ook echt naar binnen kon kijken. Poeh wat een luxe jachten zijn dat! Het lijken wel kleine hotels. Je komt er ook echt allerlei soorten mensen tegen. We zijn om half 10 weer richting ons appartement gegaan.