Dagboek

Ga naar:

Fleur op kamp

24 juli 2022

Al in april heb jij Fleur samen met papa en mama de keuze gemaakt om een weekje op zomerkamp te gaan van turnen, samen met Alysha waar je samen mee op paardrijden zit en ook 2x per week op turnen. Je kent haar helemaal niet super goed maar je hebben een paar keer bij elkaar gespeeld en ook geslapen. En je was zelf gelijk heel enthousiast over het kamp en wilde heel graag ondanks dat er niet echt goede vriendinnetjes mee gaan. Het is voor jou ook zeker goed. Je zal er ook genoeg dingen leren, leuke dingen doen met elkaar, leuke contacten op doen met anderen, lekker turnen tussendoor en vooral ook zelfstandiger worden denk ik. Natuurlijk was het wel een dingetje voor papa en mama dat je een week van huis bent. Maar we denken dat het ook zeker goed is voor jou en dat het een ervaring is wat je altijd bij zal blijven. Al zullen we je zeker gaan missen!

Vrijdagavond hebben we aan de hand van de checklist, die we op de site van Zoka hadden gevonden, je tas(sen) ingepakt. Maar het was nog best een hele klus. Mama had de afgelopen weken al steeds van alles verzameld en aangeschaft. Vrijdagmiddag hebben we de laatste dingetjes samen nog gehaald in de stad, zoals een lange spijkerbroek, joggingbroek, regenlaarzen en disco kleding. Alles zit ingepakt in 2 weekendtassen en dan heb je nog een apart rugtas, luchtbed en slaapzak. Al met al een heleboel! surprise Vandaag was het dan eindelijk zover.... je had er super veel zin in maar vond het ook wel een beetje spannend maar dat is logisch en dat mag ook! Gelukkig heb je vannacht nog heerlijk geslapen. We hebben nog ontbeten thuis en rond half 11 zijn we na een dikke knuffel van papa en Jochem in de auto gestapt om Alysha en haar moeder op te halen. Tegen 11 uur gingen we rijden, het was totaal ongeveer 2 uur en een kwartier rijden en we konden vanaf 14 uur het terrein op. Maar mama vertrekt liever op tijd, zodat je eventuele vertraging op kan vangen en je eventueel nog tijd hebt om te stoppen. Eigenlijk ging alles heel voorspoedig en zo waren we er al om kwart over 1. Jullie hebben je voorbeeldig gedragen in de auto. We hadden wat te eten, te drinken en te snoepen mee. Je waren druk met telefoons en de nintendo. En Alysha heeft nog een armbandje voor haarzelf en jou gemaakt, zodat je matchen bij de disco. Ook de broekjes en accessoires zijn hetzelfde. winkHelaas moesten we toen nog wel even wachten voordat het hek open ging.

Om 2 uur ging het hek open en mochten we naar binnen. Overal stonden er mensen om je de weg naar het dorp te wijzen. Ze moesten alleen weten bij welke groep je hoorde, dat was in jullie geval tika's (leeftijd 10-12 jaar) en waar je vandaag kwam. En zo wisten we dat je naar dorp 2 moest. Op het dorp kregen je te horen in welke tent en dat was tent 204. Je lagen met 6 andere meiden uit Vlissingen in 1 tent. En jullie tentbegeleider was Juf Yvette van de recreatie plus groep wat jullie natuurlijk helemaal geweldig vonden! En ook wel erg fijn om iemand bekends bij je te hebben. Het was vandaag best een warme dag, het was zeker 30+ dus het was niet fijn om alles in de tent te installeren. Het was echt bloedheet in die tent. We konden gelukkig op het dorp jullie luchtbedden oppompen want wij hadden de luxe dat we een luchtbed hadden dat zich zelf op pompte alleen wel met behulp van stroom en dat was er gelukkig. Daarna heeft mama de matrashoes er rond gedaan en je slaapzak en kussen geinstalleerd. De weekendtassen moest je achter je kuchtbed zetten dus bij je kussen. Mama is maar snel naar buiten gegaan want het was donker in die tent en echt zo warm. We zijn eerst de wc op gaan zoeken, vervolgens het kampshirt en een hoodie wezen scoren en even wat te drinken gehaald. Gelijk fotomuntjes gekocht zodat je foto's kunt bestellen. Rond 3 uur moesten jullie op het dorp blijven en moesten de ouders naar het Amfi waar we al een beetje warm gemaakt werden voor de show en geoefend voor het kamplied. En rond half 4 werden alle kinderen een soort van gepresenteerd en hadden jullie ook een beetje aandeel in de show. De tika's behoorden bij het dweil orkest surprisewink Het werd wel leuk gedaan. Alleen daar was het ook bloedheet. Je voelde de straaltjes water van het zweet gewoon in je shirt lopen en langs je knieholtes naar beneden gaan. Tegen 4 uur was het klaar en konden we nog snel even afscheid nemen. We hebben nog maar eens flink geknuffeld met elkaar. En zoals mama verwachte had jij helemaal geen moeite met het afscheid nemen, beter zo natuurlijk. Waarschijnlijk had mama er meer moeite mee als jij. indecisionsurprise Maar dat heeft mama niet aan je laten merken. Het zal voor mama een lange week worden. En hopelijk heb jij het super naar je zin!! We waren rond kwart over 4 terug bij de auto, we hebben eerst nog wat gegeten en zijn daarna weer terug gaan rijden richting Vlissingen. Mama was iets na 7 uur weer thuis. Wel helemaal versleten van de lange rit, in totaal zit je toch bijna 5 uur in de auto.

laatste schoolweek Fleur

21 juli 2022

Nou Fleur jij hebt ook je laatste schoolweek achter de rug...

Maandag en dinsdag was er extreme hitte afgegeven en daarom waren je al om 12 uur uit. Best wel fijn! Want heet was het zeker! Maandag heb je alvast getrakteerd, je wilde graag trakteren bij Juf Veronique en als de stagejuf er ook nog was en die er is altijd alleen op maandag. Dit jaar mocht je op frikandelbroodjes trakteren, net als Jochem die dat ook vanaf groep 6 heeft gedaan. Mama had afgesproken met de juf om rond kwart voor 10 te komen met de broodjes. De juf had de klas een beetje misleid dat je op ijsjes ging trakteren. En dat had jij mooi mee gespeeld tot mama ineens in de klas stond met 2 gebaksdozen hihi. De klas kreeg 3 beurten op te raden wat het dan was. Eerst werd er taart geraden, toen ijstaart en daarna cupcakes en alle drie de dingen waren het niet, dus mocht jij het zelf vertellen. Iedereen was blij verrast. Je mocht op de stoel staan en de klas heeft voor je gezongen. Mama heeft even een filmpje gemaakt en wat foto's. Ook voor de meesters en juffen hadden we wat broodjes gedaan.

Maandag is Niya mee geweest uit school en hebben je lekker heel de middag in het zwembad gelegen. Mama heeft pannenkoeken gebakken, toen zijn jullie er even uit geweest. En af en toe even om wat te drinken. Maar daar moest mama jullie wel echt af en toe voor roepen. IJsje mochten je voor deze keer wel in het zwembad eten. Eind de middag was je helemaal versleten, moe van een hele dag in en onder water te zijn en moe van de warmte. Niet gek want het zwembad staat echt volle bak in de zon en het was echt heet buiten. Je was ook best vurig overal, niet perse verbrand maar wel flink verkleurd. Volgens mij had je ook echt last van de warmte.

Nu had je voor de dinsdag eigenlijk ook afgesproken met Rowena om een hele middag in het zwembad te liggen. Maar dat hebben we maar afgeblazen. Niet verantwoord met die warmte. Bovendien vonden mama en Jochem het ook wel fijn om af te kunnen koelen in het zwembad. En dat hebben we ook zeker gedaan. Want anders was het niet te doen in de tuin. De temperatuur van het water was ook gewoon 30 graden, zonder de verwarming aan. Het was gewoon lauw water.

Woensdag was de temperatuur gelukkig weer wat normaler. Vandaag hadden je helaas een invaljuf want Juf Andrea heeft sinds vrijdag corona en ook nog 2 kinderen uit de klas. Gelukkig was ze er donderdag, je laatste schooldag weer. En hebben je er een gezellige dag van gemaakt. Je had al cadeautjes gegeven met de juffendag dus had je een mooie kaart gemaakt en daar wat opgeschreven. En nu.... lekker VAKANTIE!!!

strandrit

16 juli 2022

Je zit nu ondertussen al zo'n 3 jaar op paardrijden en je blijft het super leuk vinden. Al lange tijd wil je een strandrit maken, dat stond echt op je wensenlijstje. Maar je had eigenlijk nooit iemand die met je mee kon en je bent niet echt het type om alleen te gaan. Maar nu zijn er een aantal meiden op de manege die ook graag een strandrit wilden maken. Zo hadden we afgesproken om een keer te gaan. We waren met 4 meiden maar met de schoolvakantie voor de boeg en allemaal verschillende vakantieperiodes was het best lastig om een datum te prikken dat iedereen kon. Dan zou het pas na de vakantie worden en dat vond mama echt te laat. Mama weet hoe graag jij dit wilt. Dus heb ik met de moeder van Alysha besloten om dan maar samen te gaan en hebben we voor vandaag afgesproken. Later kwam er toch nog een iemand bij en zo waren je dus uiteindelijk met 3 meiden van de manege.

We hadden afgesproken bij manege de IJslander, je kan daar gewoon online zelf boeken. Omdat je tussen 10 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds niet meer met de paarden op het strand mag was het de keuze of 's ochtends om half 9 of 's avonds om half 7. Maar aangezien ze best goed weer afgaven hadden we besloten om gelijk lekker 's ochtends te gaan. Zodat we daarna nog heel de middag voor ons hadden. Mama had de wekker om 7 uur gezet en na 10 minuten heeft mama je ook maar wakker gemaakt. We moesten er toch een half uur van tevoren zijn en jij vind het zelf ook altijd fijn om er op tijd te zijn. We waren er ook als eerste. Je had Zoë als begleider, een hartstikke lieve jonge meid. Ze vroeg of je ervaring met rijden had en of je al eens eerder een strandrit had gemaakt. Je kreeg toen pony Sköll toegewezen. Je had alle tijd om kennis te maken en lekker te poetsen. Het was echt een lieve pony. Rond half 9 zijn je vertrokken en zijn wij richting het strand gegaan om jullie op te wachten.

Iets na 9 uur zagen we jullie in de verte tussen de paalhoofden galopperen en zelfs ook de zee in gaan. Je reden steeds langs de paalhoofden naar het water en weer terug langs de paalhoofden, op naar het volgende strand. En op sommige stukken konden je dus zelfs ook lekker het water in. Bij het stuk strand waar wij stonden was het water al te hoog en konden je helaas de zee niet in. Je zat echt zo te glunderen op Sköll toen we je op het strand zagen. Lekker galopperen met de wind in je haren. We kregen ook nog even ruimte voor een fotomomentje en daarna gingen je snel weer verder richting Zoutelande. Je reden dus best wel een flink stuk over het strand, denk toch wel een uurtje. Voor 10 uur moesten je ook weer van het strand af zijn. We zagen jullie steeds verder gaan langs de paalhoofden en op den duur zagen we jullie steeds kleiner en kleiner worden. We zijn toen weer richting de auto gelopen. Bij de wei waar jullie vertrokken waren, hebben we jullie opgewacht. Je kwamen iets na half 11 weer terug. Je had het echt naar je zin gehad.

Je mochten de pony's na het afzadelen nog even na borstelen en ze een emmer met eten geven. Vervolgens mochten jullie Zoë mee helpen de andere paarden eten te geven in de wei. Ze ging met een oude auto de wei in met een aanhangwagen er achter waar jullie in mochten zitten. Al rijdend mochten jullie het hooi eruit gooien voor de paarden. De paarden stonden echt in een rijtje achter de auto te eten. Echt geweldig! Je kwamen wel als stoffige hooi meisjes terug hihi. Maar dit was natuurlijk super leuk dat je mochten helpen. Daarna mochten jullie je pony ook naar de wei brengen. De strandrit was echt een succes! Dat kunnen we nog weleens doen. Mama zou het stiekem ook super leuk vinden om mee te gaan. wink Gewoon lekker samen op pad maar dat zit er niet in want mama kan niet paardrijden.

Je was best wel moe van het rijden wat mama best snapt want je bent toch 2 uur onderweg geweest. En best intensief gereden. Bovendien moest je ook vroeg je bed uit. Vanochtend was het nog fris dus je had je vest aan gedaan en op het strand had je wat zeewind dus was het ook wel lekker. Maar gewoon op het pad op de terugweg werd het toch wel warmer. Thuis heb je jezelf ook snel omgekleed en ben je vrij snel het zwembad in gegaan, even lekker afkoelen. Zo blij dat we begin de week het zwembad nog opgezet hebben. Het kwam er steeds niet van en het weer was er steeds niet naar. Nu had papa maandag na het weekendje weg 's middags tijd om het op te zetten. En de vooruitzichten zijn voorlopig best goed. Volgens mij heb je de rest van de middag in het zwembad gelegen.

einde toetsweek

13 juli 2022

Jochem jij hebt je toetsweek achter de rug en je hebt nu eindelijk lekker vakantie. Je hebt eind van de week nog schoolreis naar Bellewaerde, volgende week moet je nog je boeken inleveren en je rapport ophalen en dan heb je echt vakantie. Je had in de toetsweek dagelijks 2 of 3 toetsen. Je staat voor alle vakken tot nu toe voldoende dus veel kon je het niet meer verpesten met deze laatste afsluitend toetsen. Je hebt je engels met je laatste toets heel mooi opgehaald zodat je afgerond net een 6 stond in plaats van een 5. Je had in je toetsweek nog een leestoets en daar ben je net wat minder goed in. Maar daar heb je nog net een 5,5 voor gehaald en zo bleef je gemiddeld een 5,5 en dus afgerond een 6. Al je toetsen heb je over het algemeen goed gemaakt. Je hebt havo 2 netjes afgesloten! Met 3 zesjes, 2 achten en de rest allemaal zevens. Hartstikke netjes! Op naar Havo 3. We zijn ook hartstikke trots op jou!

weekendje Veluwe

10 juli 2022

Vrijdag na schooltijd zijn we gelijk vertrokken richting de Veluwe, even heerlijk een weekendje weg met z'n viertjes. Jochem jij had nog toetsweek en was rond kwart voor 2 pas thuis. Fleur jij moest nog naar fysio voor je voet maar daardoor was je wel iets eerder thuis. Dus zo konden we om kwart over 2 vertrekken. De tassen hadden jullie gisteren al ingepakt, zodat mama de auto al helemaal kon laden toen jullie er niet waren en papa op bed lag. Helaas is het niet helemaal ideaal om op vrijdagmiddag te rijden als het eerste deel van Nederland ook net vakantie heeft en de vooruitzichten qua weer ook best goed waren. Daarom hebben we er helaas wel 3 uur over gedaan. We zaten op Landal park Heideheuvel in Beekbergen en gewoon naast het Summermoves zomerkamp waar jij Fleur over 2 weken een weekje heen gaat. We hadden via de app een digitale sleutel en konden zo ons huisje in, echt ideaal!

We zijn even een half uurtje in het huisje geweest en daarna zijn we richting de Brasserie gelopen waar  mama om half 7 gereserveerd had om te eten. Op zo'n aankomstdag is het altijd wel fijn dat je niet eerst nog achter boodschappen aan moet en er gewoon eten voor je op tafel gezet wordt. Het eten was niet veel bijzonders dus we hebben besloten de andere dagen gewoon zelf wat in elkaar te flansen. Na het eten zijn we nog even heerlijk aan de wandel gegaan. We zaten een kwartiertje lopen van de Loenense waterval af dus zijn we daar heen gegaan. Als je watervallen in Oostenrijk en Duitsland gezien hebt, dan stelt dit niet veel voor. Maar zo hadden we wel een doel om ergens heen te gaan. Het was buiten heerlijk qua temperatuur. We hebben eigenlijk amper bij de waterval gekeken, we hebben een poosje aan een picknicktafel gezeten en wat foto's gemaakt. Op de parkeerplaats stond een ijskar waar jullie lekker een ijsje uit hebben gekozen. Daarna zijn we weer op het gemakje terug gelopen.

Voor zaterdag wilde mama graag e-scooters huren. Maar dat was nog een hele klus om de juiste te vinden want Fleur mocht wel achterop maar Jochem niet. Bij de meeste e-scooters mocht er niet meer dan 120 kg totaal op. Maar Jochem weegt bijna net zoveel als ik dus dan zit je op 140 kg. Papa weegt nog meer dus dat ging ook niet. Gelukkig had mama een e-chopper gevonden en daar mocht tot 200 kg samen op. Maar toen het volgende probleem... mama had haar rijbewijs niet mee. indecision Echt zo stom. Mama gebruikt haar portemonnee eigenlijk amper meer omdat m'n bankpas bij m'n gsm zit en die heb ik dus altijd mee. Dus mama dacht wel dat ik m'n portemonnee thuis kon laten. Maar uitgerekend in die portemonnee zit dus ook m'n rijbewijs en daar had ik niet aan gedacht. Echt niet handig! Mama heeft toch de stoute schoenen maar aan getrokken en een mailtje gestuurd met de vraag of we dan toch mochten rijden bij wijze van uitzondering. Daarna telefonisch contact gehad en gelukkig mochten we toch de scooters huren. Onderweg er naar toe heeft mama online nog bewijs gevonden bij RDW met het rijbewijsnummer en hoe lang m'n rijbewijs nog geldig was. Zo kon mama wel iets laten zien. We hadden de scooters voor 2 uur gehuurd maar we hadden ze wel een hele middag kunnen huren. Wow... wat was dit gaaf! Jochem jij wilde uiteraard ook rijden dus dat hebben we op de paden in het bos gedaan waar geen auto's rijden. Nou... je vond het helemaal geweldig! En papa en mama ook, echt super leuk om te doen. Daarna even zoekende geweest wat we nog konden doen. We zijn uiteindelijk een route van 6 km door het bos gaan lopen. Jochem jij was daar niet blij mee en dat liet je vooral in het begin heel goed merken. Later trok je wel bij en had je de grootste lol. Tja we kunnen niet alleen maar dingen doen die alleen jullie leuk vinden. Na afloop hebben we BBQ vlees gehaald bij de Albert Heijn voor vanavond en wat sla voor erbij. Voor bbqen was het iets te fris maar we hadden de electrische pan mee en zo hebben we gewoon gezellig aan de keukentafel gebarbecued. Na het eten nog even een heerlijke ronde gemaakt. Gelijk even rondom het kamp gelopen waar jij Fleur over 2 weken zit. Zo heb je toch al een beetje een idee hoe het eruit ziet. Ze waren volop bezig met opbouwen want zondag begint de eerste kampweek. Ook heb je de KNGU turnhal gezien waar je dagelijks naar toe gaan. Lekker groot is die!

Voor vandaag hadden we nog allerlei plannen. Maar regen gooide eigenlijk een beetje roet in het eten. Het heeft bijna een uur geregeld tot bijna half 11. Mama wilde eigenlijk weer op de scooter weg of anders op een step. Had mama iets gevonden waar we allemaal op konden, was het geen electrische step en dat vond papa niets. Of waren ze op zondag niet open. We zijn uiteindelijk richting Paleis het Loo gegaan waar we eerst een route van 6 km gelopen hebben in het bos van het Paleispark. Het stikte daar van de kleine kikkers op het pad. Je hebben ze steeds opgepakt om te bekijken. Zelfs grotere kikkers zagen we ook maar die lieten zich niet snel pakken. Daarna zijn we naar de tuinen van Paleis het Loo geweest. Je kon ook nog het paleis in maar dat hebben we niet gedaan. Terug in het huisje hebben we een broodjes hamburger op met spek, kaas en een eitje. Heerlijk! Na het eten hebben we alles snel in de auto geladen en zijn we om half 7 weer richting huis vertrokken want Jochem had morgen weer 3 toetsen. Nu hebben we het in iets meer dan 2 uur gereden, het was nu een stuk rustiger dan vrijdag op de weg. Het was heerlijk om even weg te zijn. Jammer genoeg zijn die 2 dagen echt zo voorbij gevlogen. Nu aftellen tot half augustus.